• Kodo dizajn je predstavljen 2010.godine, kao nova vizija Mazde
  • Duša pokreta – predstavlja ljepotu kretanja u automobilu koji miruje
  • Brojne nagrade širom svijeta

Leverkusen, 18. novembar 2020. Sa dizajnerskim jezikom “Kodo – Soul of Motion”, Mazda je prije 10 godina, postavila hrabri novi smjer dizajna Mazda automobila. Od kada je predstavljen na Sajmu automobila u LA, s konceptnim automobilom Shinari, “Duša pokreta” je srce Mazda automobila, sve do nove serije kultnog roadstera Mazda MX-5 i Mazdinog prvog električnog vozila Mazda MX-30.

Deset godina kasnije, uz novi evolucijski stadij, Kodo dizajn je jednako atraktivan, te automobili dizajnirani prema njegovom pristupu nastavljaju osvajati nagrade, uključujući nagradu Svjetski automobilski dizajn za Mazdu3, ove godine. Ipak, osnovna ideja koja stoji iza Kodo dizajna ostala je nepromijenjena: prikazati moćnu i neodoljivu ljepotu prirodnog kretanja na automobilu koji miruje. Riječ Kodo doslovno se prevodi kao “otkucaji srca”, sa proširenim značenjem ispunjavanja nečega životom tj. dati mu dušu. Ova je ideja ključna u načinu na koji je Mazda oduvijek razmišljala o dizajnu: „U Japanu osjećamo da majstori ubrizgavaju život u ono što naprave. Vjerujemo da oblik koji su iskreno i mukotrpno stvorile ljudske ruke dobiva dušu ”, objašnjava glavni dizajner Mazde Ikuo Maeda. Dakle, “Soul of Motion” poprima dvostruko značenje, izražavajući i bit pokreta i “dušu” koju su u automobilu dali vrhunski Mazdini majstori.

Prvi modeli sa dizajnom Kodo, imali su nadahnuće u slici geparda spremnog za skok, dok se novije generacije koncentrišu na prezentaciju snage u elegantnom obliku, sa puno emocija predstavljenih miimlanim brojem elemenata. Prekretnica za ovu drugu fazu su bila dva nevjerojatna konceptna automobila RX-Vision i Vision Coupe. Predstavljeni na Sajmu automobila u Tokiju 2015. i 2017. godine, ova dva modela otkrivaju čistu ljepotu pokreta, pri čemu se dinamika i elegancija dizajnerski spajaju brisanje svih nepotrebnih elemenata. Uklanjanjem karakterističnih bočnih linija stvara se prazan prostor na stranicama vozila koji funkcionira kao slikarsko platno koje se neprekidno mijenja igrom svjetla i sjene. Kao baštinu tradicionalne japanske kulture, Mazda je u prvi plan istaknuta estetiku “manje je više”.

Automobili stvoreni dizajnerskim jezikom Kodo kontinuirano su dobivali međunarodno priznanje. I RX-Vision i Vision Coupe proglašeni su „Najljepšim konceptnim automobilom godine“, a nova Mazda MX-5 je osvojila “Svjetsku nagradu za dizajn automobila“ 2015. Najnovije nagrade su i Red Dot Award 2020 u kategoriji  “Dizajn proizvoda” za Mazdu CX-30 i novu Mazdu MX-30, dok je Mazda3 odnijela “Svjetsku nagradu automobila 2020” u kategoriji dizajna. Kako Mazda nastavlja spajati ljubav prema vožnji s izvrsnim dizajnom interijera i eksterijera, pojednostavljena elegancija i emocionalna privlačnost Kodo dizajna ostat će ključni elementi identiteta brenda. Nakon deset godina kontinuiranog uspjeha, Kodo dizajn nastavlja pomicati granice dizajna automobila i definirati budućnost Mazde.